Samen gaan we voor meer leef- en werkplezier
Zorgtechnologie is bedoeld om het leven van mensen die zorg nodig hebben makkelijker, prettiger en veiliger te maken. Dit lukt alleen als de technologie goed aansluit op het dagelijks leven van de gebruiker. De zorgtechnologie van Avics beweegt moeiteloos mee met de unieke, veranderende behoeften van bewoners.
Zorgtechnologie als een dienst
Bij Avics bieden we zorgtechnologie als een dienst. Dit betekent dat onze technologie makkelijk aan te passen is aan de persoonlijke zorgbehoeften van ieder individu. Je betaalt alleen voor wat de zorgontvanger echt nodig heeft. Verandert de zorgvraag? Dan schaal je de diensten eenvoudig op of af. Zo houden we de kosten laag en voorkom je hoge investeringen vooraf. Bovendien bieden we intensieve begeleiding bij de implementatie van de zorgtechnologie. Onze zorgcoaches zorgen dat alles op de juiste manier werkt, geven trainingen aan zorgpersoneel en zijn het aanspreekpunt bij vragen. Kortom, een integrale oplossing die jouw organisatie helpt hoogwaardige zorg te leveren.
In de cloud
De zorgtechnologie van Avics staat in de cloud, oftewel in een goed beveiligde online omgeving. Daardoor kunnen zorgmedewerkers eenvoudig aanpassingen doen en zijn onze oplossingen veilig te gebruiken vanaf verschillende plekken en apparaten. Bovendien zijn de gegevens van zorgontvangers altijd goed beveiligd en hebben we goede back-up en herstelmogelijkheden, mocht er iets mis gaan. En doen we een update? Dan krijgt iedere klant meteen toegang tot de nieuwste versie van de technologie.
Leven in veilige vrijheid
Dankzij de zorgtechnologie van Avics kunnen zorgontvangers leven in veilige vrijheid. Dat betekent dat zorgontvangers binnen vooraf bepaalde grenzen vrij kunnen bewegen. Dit noemen we een leefcirkel. De grootte van de leefcirkel is afhankelijk van de zorgindicatie en wordt in nauw overleg met zorgverleners en directe naasten bepaald. Komt de bewoner buiten de leefcirkel of gebeurt er iets onverwachts binnen de leefcirkel? Dan krijgt de zorgmedewerker direct een melding.
De zorgverlener kan dan contact opnemen met de bewoner via (video)bellen of direct een kijkje gaan nemen bij de bewoner. Afhankelijk van de zorgindicatie kan de zorgverlener ook via (geanonimiseerde) beeldverificatie de situatie in de kamer van de bewoner inventariseren en passende maatregelen nemen.
Meer over onze productenSlimme Optische Sensor (SOS)
De Slimme Optische Sensor (SOS) gebruikt slimme software om mensen in een ruimte te analyseren. De SOS geeft alleen een melding bij afwijking in gedrag en baseert zich daarbij op het persoonlijke profiel van de bewoner. Is er sprake van afwijkend gedrag dan beslist de zorgmedewerker of ingrijpen nodig is aan de hand van een geanonimiseerd beeldfragment. In dit fragment is de ruimte zichtbaar, maar blijft de bewoner onherkenbaar. De SOS geeft nagenoeg geen valse alarmen. Dat zorgt voor veel meer rust in het werk en daardoor voor meer werkplezier.
De SOS heeft diverse functies:
- Spreek- en luisterfunctie
- Geluidsbewaking
- Melding bij onrustig gedrag in bed
- Uit-bed-alarm (tijd is instelbaar)
- Te lang uit bed alarm (tijdsduur is instelbaar)
- Betreden en verlaten van het toilet in de eigen kamer (tijd- en tijdsduur is instelbaar)
- Verlaten van de eigen woon- of slaapkamer (tijd- en tijdsduur zijn instelbaar)
- Alarm bij omhoog gaan in bed
Je kunt per bewoner bepalen welke functies actief moeten zijn en zodoende de zorgtechnologie afstemmen op het zorgzwaartepakket van de bewoner.
Aanvullende functies
De SOS is uit te breiden met andere sensoren en producten. Denk aan bedsensoren of sensoren die de vloer scannen. Ook persoonlijke sensoren die de hartslag of ademhaling van een bewoner meten zijn eenvoudig te koppelen aan de SOS, evenals zogeheten ‘actieve knoppen’. Denk daarbij aan halszenders, polszenders en andere oproepknoppen.
Pauzeren SOS functies
In sommige gevallen is het prettig om de meldingen te kunnen pauzeren. Bijvoorbeeld in het geval van geplande zorg, arts- of familiebezoek of als de schoonmaakdienst langs komt. De zorgmedewerker kan dan de SOS in een kamer dan voor een bepaalde tijd op pauze zetten, waardoor onnodige alarmen worden voorkomen. De technologie bewaakt de pauzetijd en heractiveert de passieve alarmen automatisch na een instelbare tijd, zodat de veiligheid van de bewoner gewaarborgd blijft. De actieve alarmen, zoals een hals- en polszenders of de oproepknop in de kamer blijven actief tijdens deze pauze. In een noodgeval kan de zorg dan alsnog gealarmeerd worden.
Naam downloadable content
Download deze contentVeelgestelde vragen Slimme Optische Sensor
Dankzij slimme sensoren en inventieve technologie helpen we zorginstellingen hoogwaardige en gepersonaliseerde zorg te bieden. Daardoor kunnen mensen die afhankelijk zijn van zorg veilig bewegen binnen vooraf vastgestelde grenzen. Signaleert ons systeem afwijkend gedrag? Dan kunnen zorgverleners tijdig ingrijpen. En verandert de zorgvraag, dan is de zorgtechnologie eenvoudig op- of af te schalen. Je betaalt namelijk per maand en per gebruiker. Zo is iedere gebruiker verzekerd van zorg op maat.
Dankzij slimme sensoren en inventieve technologie helpen we zorginstellingen hoogwaardige en gepersonaliseerde zorg te bieden. Daardoor kunnen mensen die afhankelijk zijn van zorg veilig bewegen binnen vooraf vastgestelde grenzen. Signaleert ons systeem afwijkend gedrag? Dan kunnen zorgverleners tijdig ingrijpen. En verandert de zorgvraag, dan is de zorgtechnologie eenvoudig op- of af te schalen. Je betaalt namelijk per maand en per gebruiker. Zo is iedere gebruiker verzekerd van zorg op maat.
Dankzij slimme sensoren en inventieve technologie helpen we zorginstellingen hoogwaardige en gepersonaliseerde zorg te bieden. Daardoor kunnen mensen die afhankelijk zijn van zorg veilig bewegen binnen vooraf vastgestelde grenzen. Signaleert ons systeem afwijkend gedrag? Dan kunnen zorgverleners tijdig ingrijpen. En verandert de zorgvraag, dan is de zorgtechnologie eenvoudig op- of af te schalen. Je betaalt namelijk per maand en per gebruiker. Zo is iedere gebruiker verzekerd van zorg op maat.
Connect&Care
De basis van onze zorgtechnologie is het Connect&Care platform. Dit is de centrale waar je als organisatie:
- alle alarmen, sensoren en systemen aan koppelt. Via dit platform loopt alle communicatie tussen de bewoner en zorgmedewerker, maar ook tussen de zorgmedewerkers onderling.
- de zorgtechnologie per bewoner instelt en beheert. Bijvoorbeeld hoe vaak en hoe lang een bewoner uit bed mag voordat er een melding naar zorgmedewerkers gaat.
- rapportages van de zorgtechnologie terugvindt. De data uit deze rapportages is belangrijke managementinformatie voor het verbeteren van processen en het aansturen van zorgpersoneel.
Connect&Care whitepaper
DownloadAvics ZorgApp
De ZorgApp is de online werkomgeving van het zorgpersoneel. De ZorgApp is gekoppeld aan Connect&Care, waardoor zorgmedewerkers via de ZorgApp op hun smartphone meldingen ontvangen van of over bewoners. Dat kan in de vorm van een simpele tekstmelding, maar ook een video's of locatie vermeldingen zijn mogelijk. Daarnaast kunnen zorgmedewerkers via de ZorgApp:
- aan- en afmelden. Medewerkers beginnen hun dienst door zich aan te melden op de ZorgApp. Zij zien direct de meldingen van bewoners of van collega's. Doordat je de dienstroosters kunt inladen in Connect&Care, weten medewerkers precies welke collega's aanwezig zijn. Zo bellen ze nooit iemand die vrij is.
- meldingen afhandelen. Zodra een medewerker een melding oppakt, zien de collega's deze melding niet meer. Degene die op dat moment tijd heeft, pakt de melding dus op. Heeft niemand tijd? Dan gaat de melding naar een andere afdeling of externe meldkamer.
- videobeelden bekijken. Denk aan (geanonimiseerde) beelden van observatiecamera's of van de deurintercom.
- een kamer in de wacht zetten. Bij geplande zorg of als een bewoner bezoek heeft, registreren de sensoren afwijkende bewegingen. Bijvoorbeeld doordat de zorgmedewerker heen en weer loopt in de kamer. Je kunt een kamer dan in de wacht zetten, zodat er geen meldingen meer binnenkomen. Drukt de bewoner proactief op de knop van, bijvoorbeeld, de halszender, dan ontvangt de zorgmedewerkers uiteraard wel een melding.
- alarmen op afstand uitzetten. Als er per ongeluk op een alarmknop is gedrukt of de bewoner is geholpen na een gesprek met de zorgmedewerker via de spreek-luisterverbinding, dan hoeft de zorgmedewerker niet fysiek naar de kamer te lopen om het alarm uit te zetten. In plaats daarvan kan de medewerker het alarm via de ZorgApp en dus op afstand uitzetten.
- communiceren met collega's. Een collega bellen voor overleg, een bericht sturen of assistentie oproepen: ook dit verloopt allemaal via de ZorgApp.
- de administratie bijhouden. Denk aan het registreren van werktijd of de bestede zorgtijd per bewoner.
ZorgApp whitepaper
Download de ZorgApp whitepaperPlay Store
De zorgapp is te downloaden in de Play Store. Als er een nieuwe versie van de app beschikbaar is, wordt deze automatisch gedownload en geïnstalleerd op de telefoon van de medewerker.
[LINK NAAR PLAYSTORE]
Betere zorgervaring
Bij Avics zien we het als onze missie om de kwaliteit van de zorg een impuls te geven. Dat doen we door technologie te ontwikkelen die past bij het leefritme van mensen die zorg nodig hebben. Ook leren we zorgmedewerkers de technologie te gebruiken en toe te passen in hun dagelijkse werk. Door het vertrouwen in de techniek te vergroten, kunnen zorgmedewerkers ingrijpen als het echt nodig is. Daarmee voorkomen we onnodige interacties die het leefritme van bewoners verstoren en verlagen we de druk op de zorg. Zo ontstaat tijd voor oprechte aandacht en maatwerk zorg.
Kortom, Avics draagt bij aan een beter leven van mensen die afhankelijk zijn van zorg.
Meer over onze visie op zorg
Daarom kies je voor Avics
We leveren inventieve zorgoplossingen
We begeleiden verandering
We spreken de taal van de zorg
Interesse in de zorgtechnologie van Avics?
Neem contact op!“De inzet van zorgtechnologie draagt bij aan de verbetering van kwaliteit van leven voor de cliënt.”
Evelien Stevens - Hans Wijkverpleegkundige, ZGR Stevenskamp
Contactformulier
Vul onderstaand formulier in en we nemen binnen twee werkdagen contact met je op.
"*" geeft vereiste velden aan