Zorgcoaching Zorgtechnologie

Zorgcoaching bij Noorderbreedte

Cases
Zorgtechnologie bij De Stilen Noorderbreedte

Dat een goede samenwerking de sleutel tot succes is, laat het project bij Noorderbreedte De Stilen zien. Daar heeft Avics dit najaar de locatie voorzien van zorgtechnologie. Benieuwd naar hoe Noorderbreedte de samenwerking ervaren heeft? 

Prettige samenwerking

De samenwerking tussen Avics en Noorderbreedte is al sinds 2019 heel goed. Sinds die tijd hebben wij verschillende projecten binnen Noorderbreedte gerealiseerd. Voor de aanleg van de bekabeling bij De Stilen heeft Avics installatiebedrijf ITBB uit Heerenveen ingeschakeld. Dat een goede samenwerking van groot belang is voor een succesvolle implementatie bevestigen Lodewijk Hoekema, facilitair technicus van Noorderbreedte en Rein Schaafsma, manager van installatiebedrijf ITBB.

Zorgtechnologie bij De Stilen Noorderbreedte

Zorgcoaching als pluspunt

De zorgcoaches van Avics zijn ook bij De Stilen aanwezig. Zij begeleiden de klant vanaf de start van het project tot de periode na de livegang om te zorgen dat de implementatie vlot verloopt. Evelien is hier enorm over te spreken. ‘De meerwaarde van zorgcoaches is, dat je altijd een aanspreekpunt hebt die de locatie zelf ook kent. Zo heb je als zorgmedewerker persoonlijk contact en is het makkelijk om hulp te vragen. Daarnaast biedt de zorgcoach eye-openers als je kijkt naar de frequentie waarmee alarm wordt gemaakt. Door hierover in gesprek te gaan kom je erachter dat bijvoorbeeld het belgedrag van de bewoner aangepast kan worden, waardoor de werkdruk omlaag gaat.’

"Ik heb een hele goede klik met de engineers van Avics. Deze mannen denken goed mee. Alles liep als een trein."

Rein Schaafsma, Installatiebedrijf ITBB

Samenwerken als sleutel tot succes

Het project op Terschelling is een mooi voorbeeld van de synergie tussen drie partijen: Avics, Noorderbreedte De Stilen en ITBB. Je hebt elkaars expertise nodig om tot een mooi resultaat te komen. Lodewijk van De Stilen hierover: ‘Ik ervaar de samenwerking als erg prettig. Dit komt omdat we dezelfde visie hebben op zorgverlening. ‘Persoonsgerichte zorg, dus zorg op maat, en cliënten een thuis gevoel geven vormt voor beide organisaties het uitgangspunt in de dienstverlening. ‘Vanaf de start is er een prettige begeleiding vanuit Avics geweest, gaat Lodewijk verder. De opleiding vanuit de aandachtsvelders en zorgcoaches was erg duidelijk. We hadden goede begeleiding. Avics begreep heel goed wat wij wilden. Bij De Stilen is gekozen voor SOS-en in de slaapkamers, en HC gateways in de woonkamer. 

Meer rust door zorgtechnologie

Wat vindt de De Stilen van de geïnstalleerde zorgtechnologie? ‘Deze bevalt heel goed’, aldus Lodewijk. ‘Het is fantastisch. Ik heb er helemaal niets mee van doen! Het is echt gereedschap van het zorgpersoneel. Ik hoor niets en dat is heel positief. Al met al zorgt de zorgtechnologie van Avics ervoor dat de zorgmedewerkers veel minder hoeven te lopen. Het geeft veel meer rust, niet alleen voor het personeel maar ook voor de bewoners. Voorheen moest bij iedere melding gelopen worden. Dat hoeft nu niet meer. Met Avics hebben we overzicht. Als we een melding krijgen, kunnen we een geanonimiseerd alarm fragment oproepen waardoor we kunnen zien of het nodig is om naar de bewoner te gaan.’

"Het systeem van Avics is makkelijk, toegankelijk en daardoor heel gebruiksvriendelijk. "

Lodewijk Hoekema, Facilitair technicus Noorderbreedte - De Stilen

Avics aan de slag voor Noorderbreedte – De Stilen

De Stilen is een verpleeghuis en biedt zorg aan mensen met somatische en psychogeriatrische (pg) problematiek. Het ligt op een bijzonder mooie locatie op het waddeneiland Terschelling. Het complex bestaat uit drie gebouwen met een huisarts- en fysiopraktijk. In Duintuin 11 wonen huurders en medewerkers.

Avics Team Foto